ΦΟΙΤΗΣΗ - ΑΠΟΥΣΙΕΣ - ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ

Λεπτομέρειες

Σας γνωστοποιούμε ότι στο ΦΕΚ 5130/τ.Β΄/10-09-2024 δημοσιεύθηκε η υπ' αριθμ. 102791/ΓΔ4/10-09-2024 Κοινή Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην έναρξη και λήξη του σχολικού και διδακτικού έτους, στις αργίες, στις διακοπές, στις εγγραφές, στις μετεγγραφές, στη φοίτηση, στις απουσίες, στα παιδαγωγικά μέτρα, στον χαρακτηρισμό της διαγωγής και στην οργάνωση των σχολικών μονάδων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης».

                                                      ΝΕΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ 2024-25

                                                             ΠΡΟΣΟΧΗ!!

Από το Σχολικό έτος 2024-2025 εφαρμόζονται νέες διατάξεις για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης και τα όρια των απουσιών.

Άρθρο 25

Χαρακτηρισμός φοίτησης μαθητών.

1. Η φοίτηση όλων των μαθητών/τριών χαρακτηρίζε-
ται ως επαρκής ή ανεπαρκής με βάση το γενικό σύνολο
των απουσιών που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια του
διδακτικού έτους.
2. Επαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητών/τριών
εφόσον:
α) το σύνολο των απουσιών που σημειώθηκαν κατά το
τρέχον διδακτικό έτος, ανεξάρτητα από τον λόγο στον
οποίο οφείλονται, δεν υπερβαίνουν τις πενήντα (50),
β) το σύνολο των απουσιών δεν υπερβαίνει τις εκατό
δεκατέσσερις (114), από τις οποίες οι πάνω από τις πε-
νήντα (50) είναι δικαιολογημένες ή οφείλονται σε ασθέ-
νεια που βεβαιώνεται σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στο
άρθρο 26.
3. Ανεπαρκής χαρακτηρίζεται η φοίτηση μαθητή/τρι-
ας, που σημείωσε πάνω από τις πενήντα (50) απουσίες
και δεν εμπίπτει στην περ. β) της παρ. 2 του παρόντος.
Οι μαθητές/τριες των οποίων η φοίτηση χαρακτηρίζεται
ως ανεπαρκής είναι υποχρεωμένοι/ες να επαναλάβουν
τη φοίτησή τους στην ίδια τάξη. Στην περίπτωση των
Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. οι ως άνω μαθητές/τριες δεν εγγράφονται -
επανεγγράφονται στην ίδια τάξη των προαναφερόμενων
σχολείων.

Άρθρο 26

Ενημέρωση γονέων Υποχρεώσεις γονέων/ κηδεμόνων/ασκούντων την επιμέλεια μαθητών/ τριών που απουσιάζουν

1. Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των
μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι γονείς/
κηδεμόνες τους, καθώς και εκείνος/η που ασκεί την
επιμέλειά τους. Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια κάθε
τμήματος, αφού ενημερώσει τον/τη Διευθυντή/ντρια
του σχολείου ότι ο/η μαθητής/τρια συμπλήρωσε ήδη
είκοσι πέντε(25) απουσίες δικαιολογημένες ή αδικαι-
ολόγητες, είναι υποχρεωμένος/η να ενημερώσει τους
γονείς/κηδεμόνες/τον-την ασκούντα-ούσα την επιμέ-
λειά του/της μαθητή/τριας άμεσα και να πληροφορη-
θεί τους λόγους απουσίας του/της με κάθε πρόσφορο
μέσο, όπως με τηλεφώνημα, με μήνυμα ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου που αποστέλλεται από την ηλεκτρονική
διεύθυνση του σχολείου προς την ηλεκτρονική διεύ-
θυνση που έχουν δηλώσει οι γονείς/κηδεμόνες/ο-η
ασκών-ούσα την επιμέλεια στο σχολείο στη σχετική
υπεύθυνη δήλωσή τους, ή με μήνυμα στο κινητό τη-
λέφωνο των γονέων/κηδεμόνων/του- της ασκούντος/
ούσας την επιμέλεια (SMS), ή με επιστολή. Αν ο/η
μαθητής/τρια έχει απουσιάσει τρεις (3) συνεχόμενες
ημέρες ο/η εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος/η του
τμήματος επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμό-
νες/τον-την ασκών-ασκούσα την επιμέλεια του/της
μαθητή/τριας (με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, SMS ή
με επιστολή), πληροφορείται τον λόγο των απουσιών
και ενημερώνει τον/τη Διευθυντή/ντρια του σχολείου.
Μετά την πρώτη ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων/
του-της ασκούντος/ούσας, σύμφωνα με τα παραπάνω,
ο/η εκπαιδευτικός τους ενημερώνει τις πρώτες πέντε (5)
εργάσιμες ημέρες κάθε μήνα, εφόσον υπάρχει μεταβο-
λή στον συνολικό αριθμό απουσιών. Οι γονείς/κηδεμό-
νες/ο-η ασκών/ούσα την επιμέλεια ενημερώνεται και
για κάθε άλλο θέμα που αφορά τη σχολική κατάσταση
του/της μαθητή/τριας. Αν η επικοινωνία με τους γονείς/
κηδεμόνες/τον-την ασκούντα-ούσα την επιμέλεια δεν
είναι εφικτή ή αν οι ως άνω αρνηθούν την επικοινωνία
ή εάν για οποιονδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο,
ενημερώνεται ο/η Διευθυντής/ντρια του σχολείου και
συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος για να εξετά-
σει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού
χαρακτήρα, όπως ενδεικτικά την προσφυγή σε υποστη-
ρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες,
καθώς και να εξετάσει την αναγκαιότητα ενημέρωσης
αστυνομικών ή άλλων αρχών για την εφαρμογή της
παρ. 3 του άρθρου 2 του ν. 1566/1985 (Α' 136).
2. Ο γονέας/κηδεμόνας/ο-η ασκών-ούσα την επιμέλεια
κάθε μαθητή/τριας που απουσίασε για λόγους υγείας
από το Σχολείο περισσότερο από δύο (2) ημέρες, είναι
υποχρεωμένος/η να προσκομίσει ο/η ίδιος/α, ή να απο-
στείλει ηλεκτρονικά το αργότερο μέχρι και τη δέκατη
(10) εργάσιμη ημέρα από την επιστροφή του/της μα-
θητή/τριας στο Σχολείο, βεβαίωση δημόσιου ή ιδιωτι-
κού νοσηλευτικού ιδρύματος ή οποιουδήποτε ιδιώτη
γιατρού, που να πιστοποιεί το είδος και τη διάρκεια της
ασθένειας. Η βεβαίωση αυτή μπορεί να χρησιμεύσει ως
δικαιολογητικό για τις αντίστοιχες απουσίες. Μετά την
ανωτέρω προθεσμία κανένα δικαιολογητικό υποβαλλό-
μενο εκπρόθεσμα δεν γίνεται δεκτό σε καμία περίπτωση.
Κάθε βεβαίωση υποβάλλεται μαζί με αίτηση και κατα-
χωρίζεται στο πρωτόκολλο απαραιτήτως.
Για τη δικαιολόγηση απουσιών δύο (2) ημερών λόγω
ασθένειας ή άλλων σοβαρών οικογενειακών λόγων αρ-
κεί υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα/του-της
ασκούντος- ούσας την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας,
και προσκομίζεται από τον ίδιο/τη ίδια ή αποστέλλεται
ηλεκτρονικά σε αποκλειστική προθεσμία δέκα (10) ερ-
γάσιμων ημερών μετά τη επάνοδο του/της μαθητή/τριας
στο Σχολείο. Με τον τρόπο αυτό τα ως άνω πρόσωπα
μπορούν να δικαιολογήσουν τις απουσίες μέχρι 5 (πέντε)
ημέρες συνολικά για όλο το διδακτικό έτος.
3. Δεν θεωρούνται δικαιολογημένες απουσίες, μεμο-
νωμένες ή συνεχείς, μαθητών/τριων όταν πραγματο-
ποιούνται χωρίς την άδεια του/της Διευθυντή/ντρια ή
του Σχολείου σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος
λειτουργίας του Σχολείου. Δεν προβλέπεται η ανάθεση
εργασίας σε μαθητή/τρια από τον/την Διευθυντή/ντρια
της σχολικής μονάδας χωρίς την καταχώριση αδικαιο-
λόγητης απουσίας.
4. Όταν πραγματοποιούνται επαναλαμβανόμενες
απουσίες σε ώρες του ημερήσιου προγράμματος (συ-
μπεριλαμβανομένης της πρώτης ή τελευταίας ώρας),
μεμονωμένες ή συνεχείς, χωρίς την άδεια του/της Διευ-
θυντή/ντριας του σχολείου, αναζητούνται οι λόγοι και πραγματοποιούνται ενέργειες παιδαγωγικού χαρακτήρα ανάλογα με την περίπτωση.
5. Οι μαθητές/τριες που έχουν συμπληρώσει το 18ο
έτος της ηλικίας τους εκπληρώνουν προσωπικά την υπο-
χρέωση για τη γνωστοποίηση του λόγου απουσίας τους.

Άρθρο 28
Παιδαγωγικά μέτρα και ενέργειες παιδαγωγικού
χαρακτήρα
1. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει
πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των
στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των
μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς
ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των
κανόνων. Για τον σκοπό αυτό, πρέπει να χρησιμοποιεί
όλους τους διαθέσιμους τρόπους, ιδίως συμβουλευτικές συναντήσεις με τις υποστηρικτικές εκπαιδευτικές
δομές, διαδικασία διαμεσολάβησης, για τη βελτίωση
της συμπεριφοράς του/της μαθητή/τριας, την ενίσχυση
της ατομικής υπευθυνότητάς του/της, καθώς και για την
αντιμετώπιση κάθε αποκλίνουσας συμπεριφοράς που
επιδεικνύει ο/η μαθητής/τρια εντός και εκτός σχολικής
μονάδας.

2. Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών
που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα: α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) ωριαία απομάκρυνση δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή
διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος διδακτικού έτους, ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού.

3. Τα παιδαγωγικά μέτρα της παρ. 2 εφαρμόζονται ως
εξής:
i) Κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα των περ. α), β) και γ).
ii) Ο/Η Διευθυντής/ντρια του σχολείου μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα των περ. α), β), γ) και δ).
iii) Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών μπορεί να εφαρμόσει τα παιδαγωγικά μέτρα των περ. α), β), γ), δ), ε), στ), ζ) και η). Στην αρχή των συνεδριάσεων του Συλλόγου καλούνται υποχρεωτικά: α) το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματος και β) το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου για να καταθέσουν τις απόψεις τους, να παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν.
iv) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος. Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό - απόφαση.
v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μέχρι τη λήξη του διδακτικού
έτους σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές,
ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α' 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών και τη φωτογράφηση ή βιντεοσκόπηση που καταγράφει/απεικονίζει θίγοντας ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, μέσω κινητού τηλεφώνου ή οποιασδήποτε άλλης συσκευής που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός των σχολικών χώρων - υπαίθριων χώρων. Το εν λόγω παιδαγωγικό μέτρο κρίνεται ως ενδεδειγμένο και κατάλληλο για την αντιμετώπιση και διαχείριση της/ των ως συμπεριφοράς/ων, η/οι οποία/ες δεν είναι δυνατό να τύχει/ουν διαχείρισης και επανόρθωσης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος. Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο/η μαθητής/τρια δεν
μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα
από την οποία απομακρύνθηκε. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας
στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά
Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί. Ειδικότερα, μαθητής/τρια που φοιτά σε Πρότυπο Σχολείο (Π.Σ.) ή Πειραματικό Σχολείο (ΠΕΙ.Σ.) ή Μουσικό Σχολείο ή Καλλιτεχνικό Σχολείο ή Π.ΕΠΑ.Λ. και στον/στην οποίο/α έχει επιβληθεί το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος δεν μπορεί να φοιτήσει εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος σε ίδιου τύπου σχολείο. Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα ΕΠΑ.Λ. της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί.
Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη: Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς
ή κηδεμόνες ή ο/η έχων/ουσα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και
καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι
που αιτιολογούν την εφαρμογή του. Ο/Η μαθητής/ τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο γονέας ή κηδεμόνας ή ο/η
έχων/ουσα την επιμέλειά του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση
έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες/οι γονείς/ο/η ασκών/ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά
για να: α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν Για τη
συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που
επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα
και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών, καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης. Οι αποφάσεις
λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και ταονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα
παιδαγωγικά μέτρα, που ενδεχομένως λήφθηκαν, πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η
απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο/Η Διευθυντής/ντρια
Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού
περιβάλλοντος σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 15 της παρούσας. Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα ΕΠΑ.Λ.
της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει
σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. 

4. α) Στο πλαίσιο εφαρμογής όσων ορίζονται στην παρ. 1 απαγορεύεται εντός των σχολικών χώρων - κτιρίων και υπαίθριων χώρων η εμφανής κατοχή ή και η χρήση κινητού τηλεφώνου ή άλλης ηλεκτρονικής
συσκευής ή παιχνιδιών που διαθέτουν σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση από τους μαθητές/ τριες. Στην παραπάνω απαγόρευση δεν εμπίπτει η χρήση ιατρικών εφαρμογών μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλων συσκευών, αποκλειστικά και μόνο κατόπιν σχετικής ιατρικής γνωμάτευσης. Οι εκπαιδευτικοί έχουν τα κινητά τηλέφωνά τους απενεργοποιημένα
κατά τη διάρκεια του μαθήματος και δύνανται να τα χρησιμοποιούν στα διαλείμματα και μόνο εντός του
γραφείου καθηγητών. Οι εκπαιδευτικοί δύνανται να χρησιμοποιούν τον προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους, πέραν των διαθέσιμων από το σχολείο ηλεκτρονικών συσκευών, μόνο κατά τη διάρκεια της
εκπαιδευτικής διαδικασίας και τηρώντας απαρέγκλιτα τους κανόνες ασφαλείας και τις διατάξεις περί προστασίας προσωπικών δεδομένων των μαθητών/τριών/ εκπαιδευτικών. Ο/Η Διευθυντής/ντρια και ο/η Υποδιευθυντής/ντρια δύνανται να κάνουν λελογισμένη χρήση των κινητών τηλεφώνων τους και πάντοτε σε
σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία ή τη διοικητική οργάνωση της σχολικής μονάδας.
β) Ειδικότερα αν διαπιστωθεί ότι μαθητής/τρια κατέχει εμφανώς ή και χρησιμοποιεί το κινητό τηλέφωνό του/
της, εντός σχολικών χώρων (κτιρίων και υπαίθριων χώρων), παρά την απαγόρευση της περ. α) της παρούσης, εφαρμόζονται τα παρακάτω:
Ο/Η εκπαιδευτικός ενημερώνει σχετικά τον Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ο οποίος εφαρμόζει το
παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μία
(1) ημέρα, ενημερώνοντας για αυτό τους γονείς/κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της μαθητή/
τριας για τη συμπεριφορά του/της, ζητώντας τους είτε να προσέλθουν άμεσα στο σχολείο και να τον/την παραλάβουν είτε να συγκατατεθούν εγγράφως με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο για την αποχώρησή του/της από το σχολείο. Επιπροσθέτως, αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στον/στη Διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας, ο/η οποίος/α ζητά από τον/τη μαθητή/τρια
να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/ της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/
κηδεμόνες/ασκούντα-ούσα την επιμέλεια του/της των εμπλεκόμενων μαθητών/τριων, προκειμένου να λάβουν
γνώση του περιστατικού. Παράλληλα, ο/η Διευθυντής/ ντρια οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες.

Εφόσον κριθεί εκ μέρους του/της Διευθυντή/ντριας ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε το παραπέμπει στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Στην περίπτωση που η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση αφορά ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τρίτων προσώπων, επιλαμβάνεται ο Σύλλογος Διδασκόντων και υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

Η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ εδώ

Το ΦΕΚ 5130/2024 εδώ

   

Συνδεδεμένοι χρήστες

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 27 επισκέπτες και κανένα μέλος

   

Μετρητής Επισκεπτών

1012496
Σήμερα
Χθες
Αυτή την εβδομάδα
Την προηγούμενη εβδομάδα
Αυτόν τον μήνα
Τον προηγούμενο μήνα
Συνολικά
110
1911
110
1004838
5066
25529
1012496

Η διεύθυνσή σας IP: 10.2.5.13
Ώρα εξυπηρετητή: 06-10-2024 00:52:51
   
© 2013-2021 - 1ο Γενικό Λύκειο Κιάτου